Solhagen

Solhagen Rudolf Steiner barnehage ligger midt i bydelen Åssiden, med Kjøsterud ungdomsskole som nærmeste nabo. Vi ligger midt i et boligområde med blokker og hus på alle kanter. Vi har en stor hage med gode solforhold lekeapparater, grønnsakshage, busker og trær. Barnehagen startet opp i 2005 , da Solstreif hadde merket en økende interesse for et alternativt barnehagetilbud i Drammen. Vi startet opp med to avdelinger, men måtte raskt utvide. Vi har nå tre avdelinger; Rev, Bjørn og Ulv.
  • Avdeling Revungene

Rev er en av de to store avdelingene i Solhagen. Dette er en avdeling med plass til 18 barn.

• Avdeling Bjørnungene

Bjørn er en av de to store avdelingene i Solhagen. Dette er en avdeling med plass til 18 barn.

• Avdeling Ulvehiet

På Ulv finner du de minste barna. Dette er en avdeling med plass til 10 barn.

TAKK-HØSTMARKED