Solstreif

Solstreif Rudolf Steiner barnehage ligger  sentralt til på Strømsø, rett bak brannstasjonen. Selv om vi ligger midt i bykjernen er barnehagen godt beskyttet av bygningene rundt. Uteområdet er stort med lekeapparater, gamle frukttrær og kjøkkenhage. Barnehagen ble opprettet i 1987. Vi har tre avdelinger; Vuggestua  er for de minste med 10 barnehageplasser,  Alvene  er en av de to store avdelingene våre med 18 barn  og Dvergene også en avdeling for de store med plass til  18 barn. Huset er rosa og godt synlig i bybildet, innvendig er det lasert i lune fargetoner. Interiøret og inventaret er i naturmateriale, likeså gardiner og tekstiler. Huset er fra ca 1850 og har mye sjel. Det har høye tak og vinduer som gjør rommene lyse og innbydende.
  • Avdeling Vuggestua

Vuggestua er avdelingen for de minste barna. Har vi plass til 10 barn.

• Avdeling Dvergene

Dvergene er en av to store avdelingene våre, her har vi plass til 18 barn.

• Avdeling Alvene

Alvene er en av de to store avdelingene våre, Her har vi plass til 18 barn.